onsdag 8 december 2010

Tacksamhet dag 8

Idag har varit en underlig dag. Det har varit lite upp och ner. Började toppenbra med morgonmys tillsammans med storasyster och slutet av "Mary Poppins", fortsatte med en härlig segdagsförmiddag och julmusik. Slutet på dagen blev väl lite sisådär, men jag upptäckte att det faktiskt fungerade med positiva tankar. Det är dock inte positiva tankar jag känner att jag är tacksam för idag. Nej, idag är jag tacksam för mina systrar. Jag och storasyster hade som sagt en mysstund i morse. Vi fortsatte dagen med en härlig förmiddag och eftermiddag. Jag älskar hur hon kan få mig att skratta och fnissa som en tok, hur hon står ut med mina knepiga infall och mina dumma frågor, jag älskar att hon har sånt otroligt tålamod, att hon sköter sina uppgifter och att hon kan flumma runt och fåm ed sig alla andra i sitt lyckorus. Jag älskar till och med att hon inte alltid behåller humöret uppe och att till och med hon har behov av att få älta av sig saker ibland. Hon är underbar.

Jag älskar även min lillasyster. Hon är totalt olik storasyster. De är som natt och dag, och jag är lika olik åt mitt eget håll. Lillasyster är sprallig, lekfull, komplett galen i vissa situationer. Hon är mysig och varm, men kan också säga ifrån ganska ordentligt. Hon ät en typisk lillasyster; slarvig och stökig, men hon gör det med glimten i ögat och (oftast) ett leende på läpparna. Jag älskar henne otroligt mycket för allt det hon är. Hon är underbar.

Jag älskar mina systrar. De finns alltid här för mig och jag försöker alltig finnas där för dem. De är två av mina bästa vänner. Idag är jag extra tacksam för dem.

1 kommentar: