söndag 19 december 2010

Tacksamhet dag 19

Ännu en dag har kommit och gått. Vissa saker bara fladdrar iväg medan andra stannar kvar, t.ex. att morfars hund är gammal och sjuk, och med det oron att han blir alldeles ensam, känslan av kärlek till lill-killen jag jobbar med och minnet av det fantastiska tal en av våra äldster höll på mötet idag.

Han talade om att känna glädje i att vara Kristuslik, att vara glad i evangeliet, att fira julen med glädje. Ja, hans budskap var helt enkelt att vi ska kunna ta emot livet, med allt vad det innebär, med glädje och en önskan att bli bättre. Jag känner en sådan önskan i mig, och jag vill verkligen kämpa för att nå den punkten i mitt liv där jag kan ta emot allt vad livet slänger till mig med ett leende. Jag är så tacksam för att det finns så kloka människor runt oss som delar med sig av sin livsgjädje och motiverar mig att alltid sträva framåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar