lördag 4 december 2010

Tacksamhet dag 3 och 4

Anledningen till att jag skriver två dagars tacksamhet idag är att jag var i Stockholm fredag-lördag med en grupp Unga Vuxna, och alltså inte hade tillgång till internet. Inte desto mindre är jag tacksam även utan internet, och gårdagens och dagens tacksamhet går lite hand i hand. I alla fall denna helgen. Idag (och igår) är jag tacksam för härliga människor och templet.

Att templet är en otroligt fridfull och upplyftande plats är inget nytt, men det slår mig lika starkt varje gång jag är där. Jag fullkomligt ÄKSLAR att vara där, känna anden så otroligt starkt och fyllas av frid ochen känsla av att allt komemr bli bra. Där finns ingen oro, ingen ängslan, inga värdsliga problem. Man kliver in i en värme som inte finns på samma sätt någon annan stans. Det är underbart!

Vad som också är viktigt när man besöler templet (i alla fall för mig) är att gruppen man är där med är en grupp man kan känna sig bekväm med. Om man kan koppla bort allt som hör världen till (inkluderat tankar om hur man uppfattas av andra) är man mer mottaglig för anden, vilket i sin tur leder till en andligare upplevelse. Dessutom hade vi väldigt trevligt och det var mycket skratt och glädje. Dessutom blev det en hel del "kill-snack" i tjejernas rum. Jag tror inte att samtalet löpte riktigt på samma sätt hos killarna... De upptäckte nämligen att de inte var ensamma i sitt rum, och att deras rumskamrater redan sov.

Så den tacksamhet som brinner mest i mitt hjärta idag är tacksamheten över att vara omgiven av härliga människor och omsluten i den trygghetsbubbla templet omsluter mig i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar