onsdag 15 december 2010

Tacksamhet dag 15

Idag hade vi den traditionella "dela ut kakor till myndigheter" aktiviteten. Det var bara tre flickor som kom, men vi tre ledare åkte runt med de tre som kom ändå. Vi var hos polisen, brandkåren, aluten och ambulansen och delade ut hembakta kakor. Flickorna älskar den här traditionen, detta året var inte annorlunda från alla andra år. De hade jätte kul och det var massa skratt och glädje. Höjdpunkten var när ambulanspersonalen radade upp dem på båren inne i ambulanden och berättade om all utrustning de har där och vad de använder den till osv.

Flickorna gjorde en god gärning, de bakade kakor och gav bort. De tjänade andra som har till yrke att tjäna samhället. De tjänade med glada ansikten utan förväntan att få något tillbaka. Mina UK flickor är fantastiska, och jag är så tacksam för det tjänande vi kunde utföra och för allt tjänande vi kommer att göra unde julen. Jag är tacksam för att vi har möjligheten att göra saker för andra och jag är tacksam för att "mina" tjejer tar emot de möjligheterna med glädje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar