onsdag 22 december 2010

Tacksamhet dag 21 och 22

Jag har en jättebra anledning att inte ha bloggat igår. Jag var nämligen iväg och hämtade min soffa och hamnade mitt i snökaos och kom hem runt 00.30, och jag ville inte att alla (ni två (blev jag rättad till) som läser bloggen...) ska tro att jag har taskiga kvällsvanor (vilket jag i ärlighetens namn har). Min pappa åkte med mig för att hämta soffan. Han körde dit och tillbaka och han bar den med mig. Han trotsade snöovärdet (som vi inte visste fanns, eftersom det inte snöade alls hemma) och offrade sovtid för min skull. Han är världens bästa, och jag är så otroligt tacksam för honom.

Idag köpte jag de sista julklapparna. Trodde jag, i alla fall, tills jag kom hem och insåg att jag inte alls var färdig. Så det blir en liten runda till imorgon efter jobbet. I vilket fall som helst kom jag hem och möttes av skratt, bus och pepparkaksbak. Vi tjejer hade jättekul, och det var en toppenkväll. Bäst av alla ikväll var "bonus systern"/yngsta systern. Hon hade lagat mat, diskat och var på ett strålande humör. Hon var fnissig, glad och kunde skämta på en mycket högre nivå än hon brukar. Jag älskar henne och jag är så tacksam för att jag får se henne utvecklas och för att hon hade en så bra dag idag. Hon är underbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar