onsdag 3 augusti 2011

Förlåt...

För att jag inte alls är på något sätt regelbunden här... Jag liksom glömmer av den (bloggen) när jag inte bubblar av glädje och galna planer. Alltså kom jag nu, när jag sitter i en friggebod 150 m från havet och lyssnar på fiskmåsarna, att tänka på bloggen och att jag har fått kommentarer om att den inte uppdateras särskilt ofta. Så nu uppdaterar jag.

Jag skulle ha åkt hit ikväll, men jag behövde inte dyka upp på jobbet idag, så jag åkte redan igår. Jag har MASSOR att göra! På lördag åker jag till medeltidsveckan med lillasyster, och jag har inte ens lkippt ut delarna till klänningen jag ska ha färdig då. Igår jobbade jag på manteln, men att andas in ylle-fjun var inte så värst härligt för den redan oerhört irriterande hostan... Eller, hostan har nog inget emot det, men jag som ska ha hostan ur mig har det. Fast det klargjorde egentligen ingenting, ju... Ni får ta mig som den förvirrade varelse jag är...

Nu sitter jag alltså här och har stulit till mig en hel extra dag i Varberg. Det känns som att det var evigheter sedan jag var här. Igår gick jag och lillasyster längst med havskanten (den del av havskanten som faktiskt bestod av vatten-möter-strand och inte den biten som var vatten-möter-tång-möter-strand-skapar-slem...) för att köpa glass på varbergs bästa glasscafé. Det var sommar i hela kroppen på mig, jag bara njöt! Och idag ska jag hitta på ännu fler sätt att bara njuta. Jag ska klippa ut delarna till klänningen också, tänkte jag. Men förutom det ska jag bara gå runt och mysa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar