fredag 12 augusti 2011

Det är torsdag, jag lovar!

På allvar! Det är torsdagen den 11 augusti 2011, bet råkar bara vara så att klockan passerat midnatt och gåt tin i spöktimmen, vilken (från och med nu) kallas spöktimmen just för att det är den del av dygnet som inte riktigt går att sätta fingret på i fråga om vilken veckodag det är. Dagarna liksom spökar för, och in i, varandra. Alltså blir det spöktimman. Spökar med gastar och demoner gör det så fort det blir mörkt. Och om man nu mittt på dagen råkar gå in i ett mörkt rum (typ en källare) så spökar det där också. Det råkar nämligen vara så att spöken och monster och otäckiga elakingar av alla möjliga slag trivs ytterst bra i mörker.

Men det var ju inte det detta KORTA blogginlägg skulle handla om. Nej, jag ska ju berätta att vi har handlat lite på marknaden, men jag minns inte riktigt vad förutom att Emelie köpte raggsockar och vantar, och därmed är utrustad inför vintern. Jo, just det! Jag köpte min nya bjällra, nr 3 i ordningen, och ett nytt läderband eftersom de går sönder ett antal gånger varje år. Detta året köpte jag även lite kul pärlor och fyllde ut bandet med, så nu är det jättefint. I alla fall jättefinare än om det inte hade varit pärlor på.

Planen för kvällen var ursprungligen att se en musikal som kallas "Tidsrerenären", men vid närmare påläsning (och lyssning till grupperna som medverkar) bestämde vi oss för att ändra planerna. Det gick nämligen mot att bli en kväll som måndagen med "Alice", vilken inte var så bra som de medverkande låtsades. Och vi ville se något som var bra på riktigt. Därför bestämde vi oss för att se en föreställning med TRiX istället, och satt en timma och fnissade hysteriskt med några infall av ordentligt skratt och några av suckar och himlande med ögonen, vilket man får ta när man går på en föreställning där artisterna inte delar ens egna värderingar. Men om det hade varit ett krav skulle man inte kunna röra sig utanför dörren i stort sett, och det hade varit fruktansvärt tråkigt, om jag får säga det. Och eftersom detta är min blogg och jag har total vetorätt i rollen som diktator över min egen lilla bloggvärld (vilken inte består av mer än den här bloggen) har jag rätt att skriva vad jag vill, hur ofta jag vill (eller inte vill) och hur mycket jag vill. Så det funkar bra att skriva att det är OK att gå på en föreställning där artisternas humor inte är samma som min pga olika uppväxt och normer. Och det är helt ok att inte dela värderingar, jag skrattar när de är roliga och suckar när de är fjantiga. Men mest var de ju roliga ikväll, och annars när jag sett dem också.

Och angående glassen, så har kvälarna idag och igår (OK, då... Igår och i förrrgår...) varit ruskigt kalla, så vi har inte kännt för att kyla ner oss med glass... Men det blir nog en kula imorgon, ska ni se, och då har vi varit på eldshow med Narrarna, vilka också är roliga och riktigt duktiga. Men jag undrar om inte TRiX är strået vassare vad gäller eldshower.

I vilket fall så trivs jag otroligt bra här! Jag kanske ska leta upp ett samfund som lever helt medeltid och joina dem på heltid? Eller nej, det vill jag ju inte, egentligen. Jag vill bara leka medeltid lite granna på sommaren.

Oh, ,just det, jag postade vykort idag, så de ramlar väl in på måndag, skulle jag tro.

Och en sak till. Vi gick till Coop föra att köpa bröd och lite gott till söndagkvällen, eftersom vi dissar det alldeles för dyra gästabudet på stora torget och planerar vårt eget gästabud inne på rummet. Men vet ni vad som hände? Vi gick hem (eller, ok då, "hem") utan bröd. Så vi tittar väl in på Ica på torget och köper en limpa imorgon.

Och nu ska jag sova, för om det undgått någon som läser detta, så är jag ruskigt trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar