söndag 14 augusti 2011

Tårar i mitt hjärta

Ja, nu gråter jag i hjärtat.Medeltidsveckan är slut. Marknadsplatsen är tom, gräsmattorna har märken av stånden, det stora gästabudet är i full gång på stora torget, gycklare  och musiker är delvis på hemfärd, likaså övriga deltagare. Det är alltså slut för denna gången, och jag har ännu fler härliga minnen att bära med mig till nästa år. De kommer jag plocka fram när livet blir surt och dassigt, låta dem fylla upp mig, leva ut genom mig (fast bara när jag är ensam) och sedna placeras i  minnesbanken igen.

Och nu ska jag och Emelie ha vårt eget lilla "gästabud" med ostbågar, läsk och Bones. Till familjen: Vi ses på tisdag morgon! Jag kommer INTE blogga imorgon på bussen, men ska försöka hålla den igång under året. Gick ju lite sådär det år jag hittills har haft den, men jag känner folk som är mycket värre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar