fredag 19 augusti 2011

Det var det äckligaste!

Här kommer jag från UNDERBARA Gotland och börjar mitt vardagliga liv hemma i gråmulna Borås. Övergången mellan total lycka til vardagsglad har gått riktigt bra, fram till alldeles nyss...

Jag gick upp på morgonen, redo för en produktiv morgon med storröjning av min lilla "lägenhet" eftersom vi får gäster imorgon. Så jag tog mig upp för två trappor för att prata lite med familjen och dricka ett glas vatten. Efter lite prat med lillasyster tog jag mitt vattenglas från bänken (jag är en sån som inte tar nytt glas varje gång jag blir törstig, eftersom jag då snart skulle ha slut på glas...), fyllde det med vatten och drack. Plötsligt känner jag att något stöter emot min läpp. "Blä, är det något i vattnet?", tänkte jag. Omdet var!

Där i glaset låg en enorm (Alltså mega stor, nästan tre centimeter i sin fulla bredd, så ENORM!!) spindel och flöt! Om jag i mitt liv skulle kasta ett glas ifrån mig, skrika högt och spotta vilt omkring mig hade det varit då. Jag fick kämpa riktigt hårt för att inte göra detta och mycket mer när jag såg vad jag nästan druckit. Så otroligt ÄCKLIGT!

Jag bytte detta:










Och mycket, mycket mer (men det tar ju sån oändlig tid att lägga upp bilder...) mot ett grådassigt Borås och en spindel i mitt vattenglas...

1 kommentar:

  1. Hahaha...vilket bra byte :P Jag tror nog jag skulle kastat ifrån mig glaset ;-)

    SvaraRadera