måndag 8 augusti 2011

Medeltidsveckan

Jag ÄLSKAR den! Man strosar runt i sin bekväma klänning (det händer inte så ofta att man är bekväm i en klänning, ska ni veta...) på sina barfotafötter och bara är och njuter. Plötsligt slår en lyckovåg in över en och man nästan studsar fram. Det finns inget alls med medeltidsveckan man inte kan älska. Inte för mig, i alla fall.

Idag har vi hittills varit runt på marknaden (naturligtvis), köpt en kamera på Expert (det blev en Nikon), träffat på folk man känner (typ), hämtat ut en av biljetterna vi ska hämta ut och fått reda på att vi kommer kunna hämta de andra två här i Visby (vi behöver alltså inte alls åka ut till Roma), köpt biljetter till kvällens show; Alice - Ett medeltida äventyr i Underlandet, kommit fram till att vi inte ville köpa bröd idag, utan gör det en annan dag, köpt och ätit mat (naturligtvis) och saffranspannkaka (GOTT!!) och en hel massa mer jag inte orkar skriva.

Jag har kommit fram till att jag gillar gycklarföreställningar av (nästan) alla slag. Man blir liksom rätt igenom glad av det. Mer av vissa grupper än av andra, men dock ändå glad av alla. Fast Emelie blir lite knäpp av dem. Hon säger att de tar henne tillbaka till hennes Ap-dagar då hon skuttade runt i Ramnaparken och lekte Djungelboken med sina andra djungeldjurskompisar. Efter en riktigt bra gycklarföreställning kan hon gå runt och nynna på sina små ap-sånger i närtan en timma... Men det gör inget, för jag älskar henne ändå.

Ikväll kl 22.00 börjag kvällens föreställning, så jag valde att blogga innan den så jag kan lägga mig ganska direkt när jag kommer hem. Det är ju lite segt att behöva dra igång datorn när man kommer hem en bit efter midnatt och bara vill lägga sig... Glassen tar vi nog på vägen upp till St. Lars ruin, där föreställningen är. Igår åt jag förresten lime glass. Emelie var modig och provade en som hette Harry Potter. Den började med att smaka lite mint, sedan något fruktigt, sedan tuggummi och sist något vi inte riktigt kunde sätta fingret på. Den var lite "magisk" i smaken, faktiskt. Får se vad det blir för glass ikväll. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar