söndag 15 augusti 2010

Dag 9

Sista dagen på Gotland. Åh, vad jag kommer sakna det! Men det har varit en helt fantastisk vecka, vilket jag har en känsla av att jag har sagt innan... Idag har vi mest njutit. Vi har i och för sig städat cellen, men sedan tog vi en sväng runt marknaden, kollade på nån obegriplig sport, hängde en stund i tornet, såg en sista gycklarföreställning, låg och njöt i gräset, följde ringmuren hela varvet runt, åt mat, städade lite till, spräckte den enorma, vattenfyllda blåsan jag fått på hälen (ONT! Numera täckt av ett Disney´s Bilar-plåster...) och kollade lite på vad som hände vid gästabudet. Och det är väl vad vi har gjort idag.
Vi har sparat alla skedar från glassarna vi ätit under veckan. Det blev en hel del. Vi slängde dem när kortet var taget för de som undrar...


Nu är allt utom dator, handduk, duschgrejer, tandborste, pyjamas, sängkläder och kläder till imorgon packat och det är nästan helt tomt på vandrarhemmet. Lite kusligt när ett ställe går från att vara fyllt av folk och liv ena dagen till att vara mörkt och tyst nästa. Men jag måste säga att detta var ett väldigt trevligt vandrarhem, högst rekomenderat. Och nu ska vi sova, det blir tidigt upp imorgon följt av en lång hemresa.

1 kommentar:

  1. Kul att ni haft det bra, och ni är sååååå välkomna hem igen!

    SvaraRadera