måndag 9 augusti 2010

Dag 3

Idag har vi varit igång hela dagen. Vi har gått runt en massa för att hitta uttagsautomater (hittat två, lyckats ta ut på ingen (Elins kort) respektive båda (mitt kort)), vi har kollat på diverse gycklarföreställningar (vissa bättre än andra), kikat på marknaden (det finns massa saker man vill ha men inte kan med attt köpa...), köpt bälte (vilket man faktiskt behöver och därför kan med att köpa) och lite sånt (= Väskor att ha grejer i, t. ex. kamera och pengar. Det kan liksom vara bra att ha med sig.) , varit på tornerspel (Jättekul! Vi var bönder och vi hurrade bäst (typ) och våra riddare var grymmast, men vi vann inte. Som alltid var det rolig underhålllning av gycklare också.) och ätit god mat (lunch: en köttbit med lite riven morot och vitkål mellaln två brödbitar, middag: tunnbröd med likadan sallad, älgkött och nån dressing).


Jag har också haft utsläppt, och krulligt, hår två dagar i rad (Det blir utan tvekan fläta imorgon... Två dagar är det mesta jag orkar med när jag ska vara utomhus hela dagarna.), blivit kallad "fager mö" (av en gatugycklare som tackade för pengen), kollat på folk från utkikstornet (alltid lika trevligt), stört mig på folk som står ivägen när man vill ta kort (Det går ju inte att ta bilder där man bara ser ett hav av huvuden...) och skrattat massor! Det är verkligen underbart här! Jag har också lortat ner fötterna igen, de var faktiskt nästan rena efter duschen i morse. Ur fötternas synvinkel hade jag inte så mycket för den där duschen...

3 kommentarer:

  1. Haha :D Låter Underbart! Hoppas resten av era dagar blir jätte bra! Och Emma, du är väldigt vacker med utsläppt hår :D
    älskar er <3
    kram Lillasyster

    SvaraRadera
  2. Svagt av Elin att förlora tvekampen mot duschröret:/
    Blir glad av att ni har det så bra :D
    Kram till er bägge!

    SvaraRadera
  3. Det finns en fina bad i träbalja på marknaden Emma!

    SvaraRadera