fredag 13 augusti 2010

Dag 7

Idag var vi också ganska slöa. Eller rättare sagt, vi var jätteslöa. Igårkväll/natt/i morse var vi på sägenvandring och kom "hem" igen runt 01.20, så vi bestämde oss för att ta resterna av middagen till frukost/lunch och sova länge idag. Vi sov länge, vaknade, fick sms-påminellse om att det är fredagen den 13:e idag, duschade m.m. och gick ner till köket för att hämta maten. Då gjorde otursdagen sig påmind. Någon hade snott vår mat, låda och allt! Så det blev till att köpa sig något annat att äta och ändå göra det bästa av dagen. Vi lyckades ganska bra, tycker jag.
På marknadsområdet är det så underbar stämning att man bara måste vara lycklig, så direkt när vi kom dit var humöret på topp. Vi handlade lite (alldeles för mycket, men det låtsas vi inte om...) och gick upp i "vårt" utkikstorn och hängde där ett tag. Jag gillar verkligen att bara stå och titta på alla små människor som går runt där nere, de pratar, skrattar, tillrättavisar griniga barn, leker, handlar, äter, ja allt man kan göra på en marknad. Man träffar också en del trevliga människor uppe i tornet, och då och då kommer det upp en otroligt höjdrädd mamma som näst intill hyperventilerar medan hon försöker låta lugn inför sitt/sina barn.
På kvällen var vi på eldshow - Sagan om Skönheten och Odjuret med Gycklargruppen Narrarna. Jättebra! Verkligen helt otroligt. Det var magiskt, förtrollande, man var helt tagen och gick därifrån med lyckobubblor i magen. Väldigt, väldigt duktiga artister som griper tag i publiken, får en att dra efter andan i förskräckelse, gör så man storskrattar, får ens ögon att växa sig enorma av rädsla att missa något... Verkligen en riktigt bra föreställning!



Kvällens glasskula var för övrigt hjortronglass. Funderade på kanel och frågade snubben i glassbaren om den var god och fick smaka lite innan jag bestämde mig. Den var inte god, så han rekomenderade hjortron istället, och den var god. Elin åt panacotta, den var också god.

3 kommentarer:

  1. Ingen otursdag för er inte :D Min då...det ni :P

    SvaraRadera
  2. Ha, ha, höjdrädd mamma låter som jag!

    SvaraRadera
  3. HAHA! Jag väckte er idag :D Var väll snällt av mig :) hihi... Jag tycker att ni ska ta med lite glass till mig, jag vill också smaka alla skumma glassar ^^

    SvaraRadera