onsdag 27 oktober 2010

Vad man borde...

Ja, här sitter jag och gör ingenting... Jag nördar vid datorn bara för att sitta här, ingen anna anledning. Och när jag sitter och spelar hjärndöda barnspel slår det mig att det jag gör är ovettigt, onödigt, meningslöst och fullständigt genomkorkat. Jag fördriver tid för att trötta ut mig innan sängdags på de mest orealistiska sätt någonsin. Jag går runt och stör folk omkring mig, jag nynnar på entoniga, melodilösa vad-det-nu-kan-vara, jag sjunder barnsånger utan slut och jag töntar mig vid datorn. Istället borde jag göra något vettigt som förberedelse för sängen.

Ja, jag borde plocka fram mina skrifter och läsa en stund i dem. Man behöver ju inte vänta med aftonön och skriftstudier tills man är helt slut och bara stupar i säng efter en omgång uttröttande aktiviteter (se ovan...). Jag skulle ju faktiskt kunna starta upp en mer realistisk kvällsrutin, en som inte går ut på att vara antingen hyperjobbig mot andra (och genom det stressa upp mig själv så att jag är helt uppe i varv) eller antisocial (sitta med ryggen änd mot omvärlden och spela barnspel på datorn). Kanske skulle ta och göra det...

Åh, förresten! Jg köpte ett armband idag. Det är jättefint, och delvis hyper-jag, delvis anti-jag... Men det var för inskriotionen jag köpte det (hyper-jag biten). Det står "Dreams come true" på det. Och det är så. Drömma kan faktiskt slå in, men de behöver lite hjälp på traven i form av aktivt och väl medveter arbete. Så kämpa på, sträva efter att nå alla galna drömmar och glöm inte att tro på drömmarna. En dröm man inte själv tror att man kan nå, den kommer aldrig slå in. Man måste lägga ner hela hjärtat i det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar