torsdag 7 oktober 2010

"Du är bra tycker jag..."

"...Lika bra som en racerbil!". Om inte det är en komplimang att vara stolt över vet jag inte vad som är det. Jag gjorde nämligen några 3-4 åriga pojkar lyriska över en bilbana vi (jag) byggde på jobbet idag. Det var många hurra rop och gissa om de var försiktiga med banan för att den inte skulle gå sönder! Och mitt i leken ställer sig en av killarna upp och kikar på mig, ler och säger till mig att jag är lika bra som självaste bilen han kör på bilbanan jag byggde.

Under uteleken på eftermiddagen snappade jag även upp denna konversation mellan två pojkar:
"Jag vill vara farsan."
"Nej, om du vill vara farsan får du vara mamman."
"Men jag vill vara farsan..."
"Vill du vara farsan får du vara mamman..."
"Jag vill inte vara mamman..."
"Då får du säga pappan, man får inte säga farsan."
"Jag vill vara pappan."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar