onsdag 6 oktober 2010

"Då är jag Darth Vader så är du Anakin..."

En av dagens höjdpunkter. När man jobbar som vikarie på dagis får man hitta det där lilla extra att le åt vissa dagar. När två femåriga pojkar kommer fram till att det var länge sedan de lekte Star Wars och en av dem slänger ur sig ovanstående replik har man hittat den dagens "lilla extra". Det trumfade till och med den treåriga flickan som glatt utrister att hon ska "bygga ett hål!". Jag gillar när barn pratar, så länge de inte pratar strunt och tjafsar. Då gillar jag inte när barn pratar...
Förresten så tycker jag att förkylningar i allmänhet alltid är för långa. att ha ont i halsen en dag eller två är väl helt OK, men att hosta och länge (jättelänge!) efter det är inte kul. Så nu tycker jag att det räcker. Jag har varit förkyld färdigt nu, tycker jag. Jag trodde att jag skulle slippa hostan denna gång, men när det blir mer för varje dag så tror jag inte riktigt på det egentligen... och om jag ska vara helt ärlig så blir de tinte direkt bättre av att jobba på dagis... Permanenta förkylningsbaciller... Inte för att jag har problem med baciller, men jag gillar inte förkylningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar