fredag 3 september 2010

Sol

Ja, vi fick lite sommarvärme igen i slutet av augusti, till och med början av september. Man kunde nästan tro att det var mitt i sommaren när man satt ute på en sliten träbänk vid skogsbrynet, gräset var alldeles grönt, fåglar kvittrade och lockade mellan grenarna, fjärilar flög mellan blommorna och gräshoppor spelade för varandra. Och där satt jag med solen i ryggen och njöt med min dator och skrev om lyckan och friheten jag kände då. Det finns inget bättre!
Nej, det gör faktiskt inte det. Jag älskar att få skriva ner vad jag tycker och känner precis när jag tycker och känner det. Att låta fingrarna styra sig själva över tangenterna eller att med en penna i handen låta pennan bestämma, forma bokstäver och ord, skriva liv i mina tankar.
Något annat jag tycker om är att bli possitivt överraskad. Jag gillar att gå ut bland människor, åka på semester och gå på olika aktiviteter helt utan förväntningar , eller rent av med inställningen att det nog blir tråkigt, för att totalt få de förväntningarna krossade och åka hem med känslan av att det var det bästa jag någonsin har gjort. Att känna att man hade kul, var uppskattad, att man är lycklig. Ja, jag gillar att vara lycklig. Nej, jag älskar att vara lycklig. Lycklig är bra. Och sen när man har upplevt det kan man börja förvänta sig lite mer av det när man åker nästa gång, och vet ni vad som händer då? Det blir ännu bättre, man blir ännu lyckligare. Och lyckan håller i sig.

1 kommentar:

  1. Var glad över de olyckliga dagarna som gör att du kan känna lycka!

    SvaraRadera