tisdag 10 januari 2012

Phoenix Zoo och YSA FHE

Idag var vi på Phoenix Zoo. Det var OTROLIGT vackert! Öken... Det är något alldeles förtrollande och magiskt med just den här öknen och alla vägter som lever i den. Djuren också, såklart. I alla fall de som inte tänker äta upp en om de får chansen. Men alla växter... OCh alla rödaktiga klippor... Och all öken... Helt otroligt! Borde verkligen lägga upp bilder, men om jag gör det nu måste jag lägga in dem i datorn, och då måste jag lägga in ALLA bilder i datorn, och det komemr ta allderles för lång tid, för jag är trött och vill sova...

Så, vi var alltså på Phoenix Zoo på förmiddagen, vilket var underbart, och på eftermiddagen satt jag i solen och skrev brev till lillebror och läste en bok. Hur många av er där hemma satt i T-shirt i 20-25 graders värme och njöt? Inte så många va? Haha! Bara jag, bara jag!! Moahahaha!! Emma har solsken och inte ni! Fattar ni hur lycklig jag är? Jag fullkomligt ÄLSKAR det här stället!

På kvällen var jag på en hemafton med Unga vuxna här (YSA = Young Single Adults = Unga Ensamstående Vuxna = UEV = UV och FHE = Family Home Evening = Familjehemafton = Hemafton, för er som inte kopplade UV hemafton till titeln...) och det var jättetrevligt. Jag träffade en jättegullig tjej utanför, och hon var såå snäll. Presenterade mig för sina kompisar, såg tilla tt jag inte var ensam, bestämde en dag när vi ska shoppa tillsammans och sånt. Hon var jättesnäll, och vi kommer säkert ha kul. På söndag komemr hon hit och hämtar upp mig till kyrkan och tar med mig till Singles Ward, så det blir en ny erfarenhet.

På hemaftonen kollad evi på en football match, och jag kan i ärlighetens namn säga att jag inte fattade ett dugg! Det var bara så knäppt. Killar som springer omkring i cykelbyxor och axelvaddar och knör på varandra och bråkar om en avlång boll... Plötsligt tjuter alla av någon oförklarlig anledning och sedan får ett av lagen poäng. För att springa lite med en boll och sedan ramla umkull? Hur fick de den poängen? Det enda (för mig) uppendara tillfället var när någon av snubbarna i axelvaddar sparkade in bollen i "mål". Det ger uppenbarligen tre poäng. Jag tror att det där springandet gav tre poäng det också, men ör inte säker...

Hur som helst gick vi när Alabama ledde över LSH (eller vad det nu var för bokstäver med ett "S" och ett "H" eller "L"...) mes 12-0, så jag tror de vann. GRATTIS NI I VINRÖDA TRÖJOR!!

Skulle förmodligen ha bett Biskop Murray om en lektion i teoretisk football innan jag åkte... Well, det få bli i efterhand om jag inte lär mig fatta det när jag är här...

Nu ska jag sova!! Supertrött och lite förvirrad, men mest lycklig!

2 kommentarer: